WACHTTIJDEN BEHANDELING

Maak een afspraak

OVERZICHT ACTUELE WACHTTIJDEN

Diagnostiek

Den Bosch 3-4 weken
Breda 4-5 weken
Nijmegen 4-5 weken

Behandeling

Specialistische GGZ
Den Bosch
14-16 weken  
Basis GGZ Den Bosch 5 weken
Specialistische GGZ Breda 14-16 weken 
Basis GGZ Breda 5 weken
Specialistische GGZ
Nijmegen
10-12 weken
Revalidatie Den Bosch 6 weken
Revalidatie Breda 6 weken
Revalidatie Nijmegen 6 weken

 

Wij doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk in te plannen.
Bovenstaande wachttijden zijn voor het laatst bijgewerkt op 11-03-2024

Uitleg wachttijden

We begrijpen als geen ander dat u snel geholpen wilt worden. Door zo efficiënt mogelijk te werken en waar nodig tijdelijk extra behandelaren in te zetten, proberen wij de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Toch geldt voor een aantal behandelingen helaas nog steeds een wachttijd.

Hiernaast vindt u een overzicht van de verwachte wachttijden.

Opgelet: We doen ons best om de wachttijden zo goed mogelijk te voorspellen, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor de wachttijd anders wordt. De wachttijd van uw behandeling wordt ook beïnvloed door uw eigen (on)mogelijkheden. Onze behandelprogramma’s zijn vaak complex en zijn arbeidsintensief vanwege onze maatwerkprogramma’s en worden nauwkeurig samengesteld.
De wachttijden zijn dus slechts een inschatting en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. In het overzicht staan twee wachttijden genoemd:

Wachttijd diagnostiek: Het aantal weken dat u gemiddeld moet wachten tot u voor diagnostiek bij ons langs kunt komen. Hiervoor dienen alle digitale vragenlijsten die we u bij inschrijving toesturen te zijn ingevuld.

Wachttijd behandeling: Het aantal weken dat u gemiddeld moet wachten van de afronding diagnostiek tot de start van uw behandeling. Soms komt dat omdat er na de intake nog een extra onderzoek moet worden gedaan, maar vaak duurt het ook even voordat er plek is bij een bepaalde behandelvorm. 

Informatie Zilveren Kruis Verzekerden

Graag willen wij u op de hoogte stellen van een belangrijke ontwikkeling met betrekking tot uw zorgverzekering bij Revalis.

Het zorgplafond Zilveren Kruis 2024 is bereikt

Het spijt ons u te moeten informeren dat het zorgplafond voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) voor dit jaar al is bereikt. Dit betekent dat er een limiet is aan het aantal behandelingen dat wij vergoed krijgen, wanneer u verzekerd bent bij Zilveren Kruis. Het zorgplafond is vastgesteld om de zorgkosten beheersbaar te houden en ervoor te zorgen dat alle verzekerden toegang hebben tot passende zorg.

Wat betekent dit voor u? 

  1. Beperkte vergoeding: Vanaf nu kunnen wij geen nieuwe GGZ-behandelingen vergoed krijgen als het zorgplafond is overschreden. Lopende behandelingen worden wel voortgezet.
  2. Alternatieve opties: Wij raden u aan om contact op te nemen met wachtlijstbemiddeling Zilveren Kruis via telefoonnummer 071-3640280. Zij kunnen u helpen bij het vinden van alternatieve behandelingsmogelijkheden. Wanneer zij geen alternatief kunnen aanbieden, dan kan het mogelijk zijn dat zij u alsnog toestemming geven om bij Revalis uw behandeling te starten via een machtiging. Wanneer zij die toestemming niet geven en u toch wilt kiezen voor Revalis dan kan dit betekenen dat u moet wachten tot het nieuwe jaar begint.
  3. Verzoek tot verhoging: Wij hebben Zilveren Kruis verzocht om het zorgplafond te verhogen. Mocht Zilveren Kruis hiermee akkoord gaan, dan zullen wij u tijdig informeren.

Wij begrijpen dat dit vervelend nieuws kan zijn en doen ons uiterste best om de continuïteit van uw zorg te waarborgen.

Wij hopen op uw begrip en vertrouwen in Revalis.

Met vriendelijke groet,

Het team van Revalis

Vragen?

Bel 088-0442200 voor meer informatie, bekijk de meest gestelde vragen of neem contact met ons op

Revalis Clinics